Search form

Publications

Les cahiers du CIÉRA se trouvent dans l'onglet Cahier du CIÉRA.

Commencer votre recherche en entrant des valeurs aux filtres ci-bas.

2018
Decoloniality and justice : Theological perspectives

Auteur(s) Jean-François Roussel

2018
L’État colonial canadien face aux récits identitaires québécois et autochtones

Auteur(s) René Lemieux, Simon Labrecque

Dans Reflecting on Identity in a Globalized World
Sous la direction de Ana Maria Fernandez

2017
Understanding Reconciliation through Reflexive Practice: Ethnographic Examples from Canada and Timor Leste

Auteur(s) Anne-Marie Reynaud, V. Kumala-Sakti

Gearoid Millar (ed.), Basingstoke, England: Palgrave Macmillan 

Dans Ethnographic Peace Research: Decolonizing Methodology

Volume 3 - 2017
Implementing Sustainability in the Classroom at Université Laval

Dans Handbook of Theory and Practice of Sustainable Development in Higher Education, dirigé par W. Leal Filho et al.
Sous la direction de Noémie Gonzalez Bautista, Vincent Richard, Daniel Forget

2017
Emotions, Remembering and Feeling Better: Dealing with the Indian Residential Schools Settlement Agreement in Canada

Auteur(s) Anne-Marie Reynaud

transcript Verlag, Bielefeld 

Dans série EmotionsKulturen / EmotionCultures

Churches and Theology in Canada after Residential Schools: The Difficult Path of Truth, Reparation and Decolonization,
#3 - 2017

Auteur(s) Jean-François Roussel

Dans International Journal of Theology

Detecting the Effects of a Covert aP Layer in Polysynthetic Words in Inuit
2016

Auteur(s) Richard Compton

Dans Dans Proceedings of the 33rd West Coast Conference on Formal Linguistics, sous la dir. de Kyeong-min Kim, Pocholo Umbal, Trevor Block, Queenie Chan, Tanie Cheng, Kelli Finney, Mara Katz, Sophie Nickel-Thompson et Lisa Shorten, pages 109-118. Cascadilla Proceedings Project, Somerville, MA. (http://www.lingref.com/cpp/wccfl/33/index.html)

2016
De l'apprentissage en famille a la scolarisation républicaine. Deux cas d'étude en Guyane et en Polynésie française

Auteur(s) Maurizio Alì

Thèse de doctorat, Département des Lettres, langues et sciences humaines, Anthropologie de l'éducation, Université de la Polynésie Française (disponible sur Internet)

Sous la direction de Bruno Saura, Rodica Ailincai

Pages

logo contenu